pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 11 sierpnia 2014

PIANKA MALINOWA

Składniki:
  • 700 g mielonego sera na sernik
  • 2 galaretki malinowe
  • 250 g malin
  • 250 ml śmietany 36%
  • 1 cukier waniliowy
  • 100 g cukru
  • sok z połowy cytryny
  • 300 g podłużnych biszkoptów 
  • Wykonanie:
    Galaretki malinowe rozpuścić w 300 ml gorącej wody i przestudzić.
    Ser zmiksować z cukrem, cukrem waniliowym i śmietaną na kremową masę.
    Maliny umyć, osuszyć, następnie zmiksować i przetrzeć przez sito, żeby pozbyć się pestek. Mus malinowy wmiksować do masy serowej, gdy składniki się połączą dodać sok z cytryny i galaretkę (cały czas miksując).
    Blaszkę o wymiarach 21×26 cm wyłożyć folią spożywczą, na spód wyłożyć warstwę biszkoptów, na biszkopty wylać masę serową. Piankę wstawić do lodówki na kilka godzin. 
  • SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz