pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 17 sierpnia 2014

BATONY BANANOWE

Składniki:
  • 2 dojrzałe banany
  • 180 g masła
  • 100 g brązowego cukru
  • 270 g płatków owsianych
  • 3 łyżeczki miodu
  • 50 g rodzynek
  • 50 g orzechów włoskich
polewa:
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 1/4 szklanki śmietany kremówki  
  • Wykonanie:
  • Masło rozpuścić z cukrem i miodem. Banany zmiksować lub rozgnieść widelcem.
    Orzechy posiekać i podprażyć na suchej patelni, wymieszać z płatkami owsianymi i rodzynkami. Razem z bananami dodać do mieszaniny masła, cukru i miodu. Wymieszać dokładnie łyżką.
    Blachę o wymiarach 21×25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Rozsmarować na niej bananowo-owsiankową masę, wyrównać.
    Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st. i piec około 30 minut. Zostawić na blasze do ostygnięcia.
    Czekoladę połamać na kawałki i razem ze śmietaną stopić w kąpieli wodnej. Polać ciasto i zostawić do zastygnięcia. Po zastygnięciu czekolady ciasto pokroić na prostokątne batony. 
  • SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz