pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 18 maja 2014

BEZY CZEKOLADOWE

SKŁADNIKI:
- 2 białka,
- 90g cukru pudru,
- 60g startej, gorzkiej czekolady + 1 łyżeczka kakao (ciemne),
- 1 łyżka stołowa mąki pszennej,
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią i kardamonem,
- 1/3 łyżeczki cynamonu.

WYKONANIE
Ubijam białka na sztywną pianę, dodaję stopniowo cukier puder, dopiero po wykorzystaniu cukru wsypuję mąkę wymieszaną z cynamonem, kakao, cukrem z prawdziwą wanilią i kardamonem oraz czekoladą.
Na blasze wyłożonej pergaminem za pomocą łyżeczki lub szprycy nakładam małe porcje ciasta zachowując odpowiednie odstępy - bezy jeszcze urosną.
Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 140° C bez termoobiegu na ok. 25 - 35 minut (w zależności od tego jaki mamy piekarnik).
Po upieczeniu pozostawiam przez chwilę w zamkniętym  piekarniku po czym ostrożnie wyciągam gdyż są bardzo kruche i pozostawiam do przestygnięcia.
Układam na talerzu i podaję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz