pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 3 września 2014

MUFINY ZE ŚLIWKAMI

MUFFINY ZE ŚLIWKAMI
Składniki (na 6 bardzo dużych lub 12 normalnych mufinek):
  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 80 ml szklanki oleju
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki mleka
  • 250 g śliwek
Kruszonka
  • 50 g masła
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 95 g mąki krupczatki
  • 1 łyżka cynamonu
Dodatkowo
  • Masło i otręby owsiane do formy 
  • Wykonanie:
    Kruszonka: masło roztopić. W misce wymieszać mąkę z cukrem i cynamonem, zalać gorącym masłem i wymieszać do uzyskania kruszonki. Odstawić do lodówki.
    Ciasto. Do jednej miski przesiać mąki z proszkiem do pieczenia i cynamonem, dodać cukier i wymieszać. Do drugiej miski wbić jajko, dodać olej, jogurt, mleko i wymieszać. Mokre składniki przelać do suchych i wymieszać łyżką (ciasto będzie gęste).
    Śliwki umyć, usunąć pestki, a miąższ pokroić w kostkę.
    Pokrojone śliwki wmieszać do ciasta.
    Formę do muffinów posmarować masłem i posypać otrębami owsianymi (można użyć papilotek), Ciasto równomiernie rozłożyć do foremek. Wierzch każdej mufiny posypać cynamonową kruszonką (kruszonkę lekko docisnąć do ciasta).
    Mufinki piec w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.
    Upieczone mufinki studzić na kratce. 
  • SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz