pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

poniedziałek, 22 września 2014

JABLKOWA POEZJA

Składniki:
- 1 i ¼ szklanki mąki
- 4 jajka
- 1 niepełna szklanka cukru
- ¾ kostki margaryny
- 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
- odrobina aromatu waniliowego (dodałam od siebie)
Ponadto:
- 4 jabłka
- 1 duży banan
- ok. ½ szklanki drobnych rodzynek
- 1 i ½ szklanki wiórków kokosowych 
Wykonanie:
Margarynę rozpuścić i zostawić do wystygnięcia.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Zmniejszyć obroty miksera i stopniowo dodawać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Następnie wlewać po trochu wystudzoną margarynę (i ew. aromat), nadal miksując na małych obrotach.
Okrągłą formę z kominkiem o średnicy ok. 26 cm,  dokładnie wysmarować tłuszczem i obsypać bułka tartą. Wlać część ciasta (nieco mniej niż połowę), ułożyć pokrojone w plasterki: jabłka, a następnie banany. Posypać rodzynkami i 1 szklanką kokosu. Całość zalać pozostałym ciastem, tak by przykryło nadzienie (raczej nie używajmy łyżki do rozprowadzenia, bo ciasto będzie się do niej przyklejało razem z wiórkami). Wierzch posypać pozostałymi wiórkami kokosowymi (½ szklanki).
Piec ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym na 190 st.C. Gdyby wiórki zaczęły zbyt mocno się przypiekać, wtedy wierzch ciasta można przykryć folią aluminiową ( w moim przypadku nie było to konieczne).Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz