pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 25 marca 2014

PRZEKŁADANIEC

Składniki:

1,5 opakowania słonych krakersów,
paczka biszkoptów około 20 dag,
0,5 l mleka,
0,5 kostki masła,
0,5 szklanki cukru,
2 łyżki mąki krupczatki,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
400 ml śmietany kremówki 30-36%,
2 „śnieżki”,
20 dag krówek,
3 łyżki mleka,
łyżka masła,
cztery cząstki czekolady.
WYKONANIE:

Część mleka zagotować z połową szklanki cukru i połową kostki masła.

W pozostałej rozpuścić obie mąki i wlać do gotującego mleka.

Zagotować.

W tortownicy ułożyć warstwę biszkoptów i na niej rozprowadzić masę budyniową.

Na masie budyniowej ułożyć warstwę krakersów.

Krówki rozpuścić z trzema łyżkami mleka i łyżeczką masła.

Tak przygotowaną masę rozłożyć na krakersach.

Położyć następną warstwę krakersów.

Śmietanę ubić na sztywno razem ze „śnieżką” i wyłożyć na wierzch.

Posypać startą czekoladą.

Wstawić do lodówki na 2 godziny. Prosty przekładaniec na Dzień matki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz