pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 18 marca 2014

AMBASADOR

Składniki:

okrągłe biszkopty,
2 kostki masła,
1,5 szklanki cukru,
0,75 litra mleka,
1 budyń waniliowy,
4 żółtka,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
1 cukier waniliowy,
3 łyżeczki kakao,
1 łyżka spirytusu,
1 galaretka,
sok z cytryny.

Wykonanie:

Ugotować budyń: z zimnego mleka odlać ćwierć szklanki i dodać zawartość torebki budyniu, mąkę ziemniaczaną i żółtka, następnie wszystko wymieszać.

Zagotować resztę (pół litra) mleka.

Do gotującego się mleka wlać rozmieszany budyń z mąką oraz cukier i ciągle mieszając, ponownie zagotować.

Po zagotowaniu, poczekać, aż budyń ostygnie i zmiksować go z 2 kostkami masła i cukrem waniliowym.

Otrzymaną masę podzielić na dwie części, do jednej części dodać sok z cytryny, do drugiej kakao i spirytus.

Dokładnie połączyć składniki.

Spód tortownicy wyłożyć biszkoptami i zalać masą z sokiem z cytryny.

Ułożyć kolejną warstwę biszkoptów, wyłożyć ciemną masę.

Zalać galaretką, przygotowaną według przepisu na opakowaniu. Ambasador

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz