pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

piątek, 28 sierpnia 2015

CZEKOLADOWA TARTA Z GRUSZKAMI


Ciasto:
  • 35 dag mąki pszennej,
  • 15 dag margaryny,
  • jajko,
  • 10 dag cukru,
  • szczypta soli.
Ze składników zagnieść kruche ciasto. Owinąć w folią aluminiową i włożyć na 1/2 godz do lodówki. Następnie wylepić dno formy na tartę o śr.27cm i nakłuć widelcem. Piec ok. 20 min w temp. 190st.
Dodatkowo:
  • 2 gruszki,
  • szkl. kompotu z jabłek,
  • szkl. mleka,
  • 2 żółtka,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki cukru,
  • 50g mlecznej czekolady.
Gruszki obrać, pokroić w ćwiartki i usunąć gniazda nasienne. Zagotować wraz z kompotem z jabłek i ostudzić. Gruszki wyjąć, odcedzić. Kompot zmieszać z żółtkami oraz mąką ziemniaczaną. Mleko zagotować z czekoladą i cukrem, wlać kompot, zagotować. Ciepłą masę wylać na podpieczony spód. Promieniście ułożyć cząstki gruszek. Piec ok. 20 min w temp. 180st.
Czek tarta z gruszkami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz