pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

niedziela, 1 marca 2015

CIASTECZKA MARCHEWKOWE

Warto przyrządzić czasem coś zdrowego np.ciasteczka marchewkowe z dodatkiem rodzynek i orzechów.Są doskonałe i długo utrzymują świeżość.
1 pełna szklanka mąki pszennej,
2 marchewki,
  1/2szklanki brązowego cukru,
  1/2kostki masła,
1  łyżeczka cynamonu,
  1/2łyżeczki sody oczyszczonej,
  1/2łyżeczki soli,
1  jajko,
szklanka łuskanych orzechów,
100 g rodzynek,
płaska łyżeczka cukru waniliowego,
tłuszcz do wysmarowania formy.
Wykonanie:

Masło zmiksować z cukrem i jajkiem na puszystą masę.

Dodać startą marchewkę, posiekane orzechy, rodzynki, mąkę, cynamon, sól, sodę i wanilię.

Wszystkie składniki dobrze wymieszać, aby składniki skleiły się ze sobą.

Blachę wysmarować tłuszczem, łyżką nakładać porcje ciasta i formować kształt ciasteczka.

Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni około 20 minut.

Najlepiej smakują z zimnym mlekiem lub szklanką ciepłego kakao.

Ciasteczka marchewkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz