pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

wtorek, 22 września 2015

BROWNIE Z DYNIĄ


Składniki:
-szklanka mąki pszennej,
-1/2 szklanki brązowego cukru,
-100g masła lub margaryny,
-100g gorzkiej czekolady,
-3 jajka,
-szczypta soli.
Czekoladę połamać na kawałki i wraz z masłem stopić na parze. Przestudzić. Wbić jajka, dodać cukier, sól i przesianą mąkę. Dokładnie wymieszać.  3/4 ciasta przelać na blaszkę o wym. 24x27cm.
Nadzienie z dyni:
-1/2 szklanki puree z dyni,
-100g serka homogenizowanego waniliowego,
-1/2 laski wanilii,
-2 łyżki cukru,
-1/2 łyżeczki przyprawy korzennej.
Puree z dyni zmiksować z serkiem homogenizowanym. Dodać nasiona wanilii, cukier oraz przyprawę. Dokładnie wymieszaćŁyżką kłaść kleksy nadzienia na czekoladowym cieście. Na wierzchu rozsmarować resztę czekoladowego ciasta.  Piec około 25minut w temp. 180st.
Polewa: 
-100g mlecznej czekolady,
-1/2 szklanki śmietanki 30%.
Czekoladę połamać na kawałki, wymieszać ze śmietanką i stopić na parze. Przestudzić i polać wierzch wystudzonego ciasta.  Odstawić, by polewa całkowicie zastygła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz