pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

sobota, 4 lipca 2015

PONCZOWY KEKS

Ponczowy comber
Pyszne czekoladowe ciasto nasączone ponczem jest znakomite na niedzielny deser.
1,5 szklanki mąki,
kostka masła,
¾ szklanki cukru,
3 jajka,
tabliczka gorzkiej czekolady,
1 łyżeczka proszku do pieczenia.

Poncz:

1,5 szklanki mocnej herbaty,
4 łyżki cukru,
łyżka spirytusu,
zapach rumowy.

Tłuszcz i bułka tarta do wysmarowania formy.
Wykonanie:

Masło, cukier, pokruszoną czekoladę i 5 łyżek wody gotować około 6 minut.

Odlać pół szklanki masy na polewę.

Do reszty dodać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia.

Wymieszać w celu połączenia składników.

Białka ubić na sztywno i połączyć delikatnie z ciastem.

Masę przelać do podłużnej formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą.

Piec w piekarniku około 45 minut w temperaturze 180 stopni.

Zaparzyć mocną herbatę, dodać cukier, spirytus, olejek rumowy.

Poncz odstawić do wystudzenia.

Ciasto nasączać ponczem bardzo powoli, by dobrze wchłonęło płyn.

Następnie polać pozostawioną polewą. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz