pieczenie ciast

Pieczenie ciast to naprawdę frajda!Sprawia mi ogromną radość gdy rodzinka pałaszuje moje wypieki a dziś zaszalałam w kuchni i upiekłam róże karnawałowe i chrust.Składniki potrzebne na ciasto; 40 dkg mąki , 2 łyżki cukru pudru ,2 łyżki octu , 6 żółtek ,2 łyżeczki proszku do pieczenia , szczypta soli ,6 łyżek gęstej śmietany.Ciasto zagniatamy,trzeba je dobrze wyrobić następnie rozwałkować i nożem lub radełkiem wycinać na chrust podłużne paski a na róże wycinać krążki.Potrzebna jest szklanka,literatka i kieliszek-trzy koła większy,mniejszy i najmniejszy łączymy środek maczając w białku żeby się trzymało. Każde kółeczko od środka do brzegu nacinamy w 4 miejscach zanim je połączymy.Smażymy w głębokim tłuszczu.Zrobiłam z dwóch porcji zostało mi sporo białek jutro wymyśle ciasto i wykorzystam je. Smacznego!

środa, 2 grudnia 2015

SZARLOTKA Z SERKIEM BEZ JAJEK


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej,
  • 1 i 1/2 kg jabłek,
  • 400g homogenizowanego serka waniliowego,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • cukier waniliowy,
  • łyżeczka cynamonu,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  300g masła lub margaryny.
Przygotowanie
Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia, dodać 2 łyżki cukru, posiekane masło i serek homogenizowany. Zagnieść gładkie ciasto. Owinąć w folię spożywczą i włożyć na 30minut do lodówki.
2/3 ciasta wylepić dno przygotowanej formy o śr. 23x33cm. Nakłuć widelcem.
Jabłka obrać, usunąć nasienne pokroić w plastry, rozłożyć równomiernie na cieście. Posypać cukrem oraz cukrem waniliowym i cynamonem. Resztę ciasta rozwałkować, ułożyć na jabłkach.
Piec ok. 45-50minut w temp. 170-180st. Ostudzić.
Podawać oprószone cukrem pudrem.
Szarlotka z serkiem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz